Nej kanske inte fullt så dramatiskt - men svart med vitt eller andra färger tycker jag är tacksamt att arbeta med och de är mörkt - men med andra färger kan det bli festligt och varmt ändå.
 
Svart/vitt är tacksamt för det behövs inte alls mycket för att få det att se prydligt och festligt ut.
Med rött - och kanske lite grått blir det dramatiskt men ändå lite varmt med de röda inslagen.
Svart/orange är förstås nästan givet en Halloween-middag med kanske kan användas även vid andra tillfällen med lite andra attribut.
Gröna toner till är inte heller så illa:
För en lyxig och riktigt dramatisk dukning - lägg till guld!
Svart och silver är förstås lika lyxigt det - en provdukning här:
Vem sa att påsk alltid behöver vara gult och/eller pasteller:
Rosa och svart har kommit att bli lite av en favorit - jag är inte en rosa person som älskar kläder och allt i rosa, men tillsammans med svart i en dukning tycker jag det är väldigt snyggt. Inte så "hårt" som svart/vitt kan bli men ändå den där grafisk känslan.
Inför min vårmiddag i år så bestämde jag mig för att ha svart/vit bas men med rosa accenter. Och det blev ju inte illa!
Syns inte så väl men jag hade svarta tallrikar på motstående sida och vita på de andra motstående - p g a att jag inte har tillräckligt många av en sort och då får man pyssla till det...
Svart behöver inte heller endast användas på vinter och nyår - som synes går det att använda hela året om...
 
Ha en fin dag! =)

Kommentera

Publiceras ej