En gång i tiden firade jag Valborg med råge - när jag bodde i Uppsala närmare bestämt. Numera så tar jag det lite lugnare.
 
Igår dukades det upp till en liten enkel valborgsmässomiddag. Färgen på nejlikorna styrde färgvalet. Eftersom maken hälsade på sina föräldrar igår valde jag att använda levande ljus - maken känner lite obehag av doften från levande ljus så jag använder sådana endast när jag äter själv eller vi har gäster. Gula ljus i mässingsfärgade ljusstakar, ofärgade ljuslyktor, på små ljusfat vita tygblommor med guldgula band om och "diamanter" och pärlor blev en enkelt och vårig mittdekor.
Jag kände för att använda de slipade glasen som fyndats på olika antikbodar/second handbutiker, guldfärgade bestick passade i färgtemat, och vitt porslin från Arabia blev fint nog till.
Två pappersservetter veks diagonalt och rullades och veks, en gammal gardinklämma blev bra som servettring.
Jag åt färsk tonfisk med sötpotatispommes och chili-bea med en mjölkchokladmousse som dessert. Fest på en är inte så illa, jag tycker absolut man kan duka upp fint för sig själv!

Kommentera

Publiceras ej