5 - en somrigt ljus middagsdukning när vi hade midsommardagsfirande här hemma. Gult, blått, skira pasteller och en festlig servettbrytning.
Gulddetaljerna i bestick och ljuslyktor tyckte jag passade fint med de ljusa tonern.
 
4: En Alla hjärtans-dag inspirerad dukning med rött som sig bör ett sådant tillfälle. Röda rosor förstås - och röda servetter i en brytning som ska föra tankarna till Amors pilar. Accenter i guld och svart blev fint med det röda på vit dukbas.
Små "rubiner" passade bra för att pryda dukningen här.
 
3 - festklätt bord för en Novembermiddag. En gäst har gett mig kandelabern i gåva så det kändes helt rätt att låta den ta mittplatsen i en annars stilren och enkelt dekorerad dukning.
Den 3-sidiga kandelabern är lite svårdukad men det fungerade ju att ställa 3 små blomsterarrangemang på varje sida. Och så mycket mer dekor behövs det ju inte sedan. De rosa servetterna blev en lagom färgbrytning mot det vita. Slipade glas blev elegant till den annars enkla dukningen.
 
2 - höstmysigt dukat för en höstig gryta till middag. Orange, guld och brunt - inte allas kopp te men jag gillar't.
Löv ger en så trevlig höstkänsla och sammets/ripsbanden tycker jag gör sig extra bra på hösten, även färgen. Och gyllene accenter passar också bra för tiden på året.
 
1 - Nyårsdukning för 4. Inte alltid, men ofta är det tillfället min som favorit. Kanske för att det är en speciell afton för mig eller för att jag lägger ned mest tanke och planering på det tillfället?
svart
Svart/vitt och silver med en färgklick från blommorna - och visst ser det festligt ut?
Silverfärgade ljus och servetter med glimrande silverstjärnor på - det ska skimra och glimra på nyår!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej