Ibland har man inte alltid tid att fixa och tänka igenom.
 
En julafton för några år sedan blev det en tämligen improviserad dukning inför julafton. För det mesta dukas det upp och fixas 1-2 dagar innan.
 
Så icke det här året, av olika anledningar. Så på julaftons morgon blev det till att dona till något snabbt.
 
Mina juldukningar går rätt ofta i vitt, guld och rött. Det är det jag har i lådor och skåp så enklast att använda det till jul.
 
Det här året valde jag en bas i vitt och guld istället.
Mittdekoren hade röda accenter - blev fint med det övriga vita och gyllene.
Vårt vanliga vita Rörstrand Swedish Grace, vita bomullsservetter (med silvertryck men det stör inte mig att blanda) och det jag brukar kalla "finbesticken" - slipade stålbestick.
Krångligare än så behöver det inte bli... =)
 
 

Kommentera

Publiceras ej