Det är lustigt det där - jag äger inga rosa plagg och är ingen rosa person över huvud taget - men jag har gärna rosa naglar och tycker det är superfint att använda rosa i dukningar. Skulle vara så läckert med en svart duk och rosa porslin - men det är ju inte så att jag har obegränsat med plats i köksskåpten...
 
Bara rosa i en dukning tror jag däremot inte att jag skulle använda, eller bara en färg ö h t. Men med andra färger så tycker jag det kan bli så fint.
 
Som i 2018s påskmiddagsupplaga t e x. Inga blommor den här gången, men fjädrar, påskkycklingar och ljus prydde bordet.
Svart porslin, svarta bestick och rosa linneservett - runt servetten en servettring jag knåpat till på egen hand.
Några veckor tidigare hade jag haft tjejmiddag hemma - och det var ju rätt rosa men banden om servetterna och de silverfärgade besticken bröt ju av ändå.
Rosa är inte alls illa med grått - alltid varit en färgkombo jag tycker är behaglig mot ögonen.
En variation:
Rosa och svart är ursnyggt enligt mig:
Provdukning - så här kan en enkel dukning se ut:
Lila och rosa är lite knepigare men kan fungera - hänger på nyanser - den här är inte optimal men helt ok i mina ögon:
 
Ha en fin dag! =)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej