Klart man kan ha det. Beoende på vad det "paras ihop" med.
 
Igår lät jag en bukett röda germini bli utgångspunkt och inspiration för lördagens dukning.
 
Den grå löparen fick vara kvar en vecka till - och i alla fall jag tycker rött och grått är en bra färgkombo - t o m min livskamrat som inte brukar säga så mycket om sån't sa: vad fint, rött och grått är snyggt ihop. =)
 
Två tomma burkar fick agera vaser.
Ett tips - lägg burkarna i blöt i GOD tid så etiketter lossnar ordentligt... Grått blockljus med röda ljuslyktor och röda tygrosor blev en enkel med trevlig mittdekor. Några glasdroppar och små röda kristaller blev den sista touchen.
Röda bomullsservetter - färgen är så pass mättat röd att de inte känns juliga för mig. Grå bomullsband i enkel nut om och några stickers för att "piffa" upp det hela.
Krångligare än så behöver det inte vara. =)
Maten då? Vi började med gluten- och mjölfritt knäckebröd med tångrom, CF och hackad rödlök, mmm. Varmrätten blev champinjonfärsburgare, livskamraten åt potatis till, själv åt jag sötpotatispommes.
 
Vi hoppade över dessert igår, men en bit riktigt mörk choklad till teet efteråt smakade gott som avslutning.
 
Nästa vecka vet jag inte om det blir någon helgdukning, vi ska åka iväg över fredagen och fira våra 20 år tillsammans. Eventuellt kan det bli lite ommöblering på bordet, jag är ledig på fredagen så kanske det hinns bli en ny dukningsgrund i alla fall. =)
 
Ha en bra dag!
 

Kommentera

Publiceras ej