Nu är det mest vardagar igen - midsommarafton snart men den firar vi i stort sett aldrig hemma. Så inga stordådiga festdukningar på gång eller inplanerade, de dröjer nog till hösten.
 
Men det är alltid trevligt att göra fint inför en lördagsmiddag. Den här veckan blev det en väldigt enkel variant, det vita germiniblommorna satte tonen.
 
Några vita pärlor som prydnad och ljuslyktor blev bordets mittprydnad.
Vårt vanliga porslin, enkelt vinglas och de nya besticken jag köpte in för vårmiddagen häromsistens. Och en enkelt bruten pappersservett.Försöker att hålla nere på inköpen och använda vad jag har men ibland så blir det ändå nytt och bestick kan man inte ha för många av känns det som...
Snart är jag mellan jobb men jag har intervjuer inbokade så det blir förhoppningsvis inte någon längre period. Förutom den ekonomiska aspekten av att hålla nere inköpen så har vi den där med hållbarheten - det kan tyckas flummigt och uttjatat - men varför ska vi egentligen behöva så mycket nytt? Så jag försöker tänka efter innan jag öppnar plånboken...
 
Den här dukningen kan jag mycket väl tänka mig till en liten fest också - den är enkel men enkelhet måste inte innebära tråkigt.
Sommartid är det vanligt att jag håller mina dukningar ganska sparsmakade. Det hänger del ihop med att vi tar det mesta lugnare och "slappare" här hemma, men också att det känns som enklare uppdukningar passar bättre på sommaren.
 
Ha en skön söndag!
 

 
 

Kommentera

Publiceras ej