Förra året var jag ledig hela december, p g a uppdrag som avslutats i november och nya skulle inte påbörjas förrän i januari - inte så så dumt men ärligt talat, lite långtråkigt och jag fick rätt mycket tid över...
 
Nåja, när julen kommit och gåt tyckte jag det räåckte med juligt - så jag dukade upp en ny helgvariant i dagarna mellan jul och nyår.
 
Det fick bli en i dramatiskt svart. vitt och rött. Svart gardinlängd som inte riktigt tänker borde dubbelvikt - så det fick bli en tvärlag löpare, s k vepa, över vitt linne. Dekoren gick helt i vitt och rött.
Blev lite svårt att besätmma mig för hur servetterna skulle vara - så det blev svarta servetter invikta i vita med band i rött och svart.
Fredagsmiddag på för nyårsafton nyinköpt svart porslin - kycklingbröst med surkål och kryddsmör. I bakgrunden skymtar ett utskrivet recept...
 
Skulle ha fungerat till jul eller nyår också - om en inte är rädd för okonventionella färgval inför jul.
 

Kommentera

Publiceras ej